En trygg upplevelse

Senast uppdaterat 2022-01-10

Att välkomna och ta hand om gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Hotel Skansen. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.

Generellt på hotellet

  • Hotellets verksamhet omfattas i dagsläget inte av regeringens krav på Covidpass och vi kommer inte att kräva vaccinationsbevis av våra gäster.
  • Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer.
  • All personal vidtar extra god handhygien och stannar hemma vid symptom på sjukdom.
  • Det finns handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi är extra noga med rengöring av kontaktytor, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om eget ansvar, god handhygien och avstånd mellan varandra. Golvmarkeringar guidar till att hålla avstånd.
  • avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

 

Restaurang

  • Från och med 12 januari stänger all servering 23.00 enligt regeringens nyinsatta restriktioner.
  • Från och med 12 januari införs begränsning i restaurangen om högst 8 personer per sällskap.
  • Till frukosten har vi tilldelade frukosttider för att undvika trängsel.
  • Vid lunch erbjuder vi tallriksservering till den som önskar och vid middag är det enbart bordsservering som gäller.
  • Vi har bara sittande servering och håller 1 meter mellan varje sällskap i restaurangen.
  • Våra utökade rutiner för städning av offentliga utrymmen innefattar även alla ytor på vår restaurang.

Om du inte önskar äta bland andra gäster går det bra att beställa och ta med sig upp till rummet.

På spa och kallbadhuset

  • Planera gärna ditt besök till tidig morgon (ca 07.00–08.00), kring lunch (ca 11.00–14.00) eller sen kväll (sista timmen), då det oftast är glesare.
  • På spa arbetar vi inte med tilldelade tider, däremot finns det personal på plats för att hjälpa till att sprida ut våra gäster för att undvika trängsel. Vi uppmanar alla gäster att hålla ett rimligt avstånd samt att man duschar före och efter ett besök till någon av våra spaavdelningar. 

På konferensen

Möten och konferenser är fortfarande tillåtna om de hålls slutna från allmänheten. Rekommendationer att hålla avstånd till varandra och övriga gäster, tvätta händerna och stanna hemma om man känner sig det minsta dålig gäller.

  • Regeringen och Folkhälsomyndigheten uppmanar till eget ansvar och det är därför upp till varje företag att själva göra en riskbedömning innan ni besöker oss. Om ni väljer att genomföra ert möte eller konferens kan ni vara trygga med att vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.
  • Informera berörda deltagare med symptom innan ert besök att inte följa med.
  • Tillsammans med koordinatorerna planerar ni för en säker vistelse, ex frukosttider och rymlig lokal.
  • Gruppincheckning kan erbjudas för att undvika köer vid receptionen.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Köp gärna till något av våra avbeställningsskydd i samband med bokningstillfället, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Groups egen läkare (concierge doctor) tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

 

Hur kan vi gemensamt hjälpas åt att minska smittspridningen?

Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet. Vi följer därför noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer, men trots detta behöver vi din hjälp.

  • Vi behöver hjälpas åt för att undvika trängsel. Det är därför också ditt ansvar som gäst att minska trängsel.
  • Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du känner dig dålig, stort som smått.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in. Nedan hittar ni våra generella avbokningsvillkor, men på speciella paket kan särskilda avvikelser tillkomma. För mer information kontakta oss.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Paket där middag ingår samt Longstay)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Enskilda bokningar, 1-9 rum (Logi/frukost och Logi/Frukost/Spa)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 48h före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler 

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 30 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
    • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Välkommen att kontakta våra konferenssäljare för mer information.

I våra förmånliga hotellpaket ingår middag och entré till spa.

Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Vill du gå på spa eller äta i våra restauranger under din vistelse? Då ska du boka ett hotellpaket.

Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Boka bord online via knappen nedan.

Vill du att ditt besök hos oss ska bli extra bra? Boka en skön behandling på spa.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).