Träning och gym

Låt inte semestern komma i vägen för ditt välbefinnande. På Hotel Skansen har du alla möjligheter till varierad träning i vacker miljö. Som hotellgäst har du fri tillgång till välutrustade gym, både inomhus och utomhus. Under helgerna kan du vara med på ledarledda aktivitetspass. Du kan också boka tid med en personlig tränare.

dagens dos träning

Träna på gym inne och ute

Alla hotellgäster har fri tillgång till vårt välutrustade gym med konditions- och styrkeutrustning av hög klass. Som extern gäst, som inte bor på hotellet, har du möjlighet att köpa gymkort. Gymmet ligger i anslutning till spaavdelningen i Vinterträdgården.

Utanför hotellet finns ett nytt utomhusgym på Skansenstranden. Perfekt som uppvärmning eller avslutning på löprundan längs med havet. Till utegymmet är alla välkomna och det kostar ingenting. The more, the merrier, så klart.

Ett enkelt pass för hela kroppen

Testa att träna utomhus i vårt nya fina utegym! I filmen visar PT/leg. naprapat Lii Schacht ett enkelt pass med övningar för hela kroppen.

Aktivitetspass

Aktivitetspass v 33

Fredag 19/8
kl.16.00 Yoga

Lördag 20/8
kl.10.00 Yoga
kl.16.00 Yoga

Söndag 21/8
kl.10.00 Yoga

 

fri entré för hotellgäster

Öppettider gym

FÖR HOTELLGÄSTER:
Alla dagar 06.00–24.00

FÖR EXTERNA GÄSTER:
Måndag–torsdag 06.00–19.00
Fredag–söndag 06.00–14.00

 

Löptips x 2

Gå ut på nedsidan av hotellet och starta din runda.

#1: Ta vänster och spring längs med strandpromenaden, förbi Norrviken (3 km) och vidare till Kattviks hamn (6 km). Det blir en tur på 12 km t.o.r.

#2: Eller ta höger och spring genom Båstad hamn, via strandpromenaden, genom Malenskogen, längs med Stensån och över Rivierabron (3 km). Vill du springa milen fortsätter du längs stranden mot Skummeslöv. Annars följ ån på andra sidan bron och hem igen, så blir det en sträcka på ca 6 km.

personlig tränare

Vår PT Lii Schacht i utegymmet på Skansen

Boka en personlig tränare

Våra personliga tränare hjälper dig att sätta mål för din träning – och nå dem. Genom ett individuellt och personligt träningsupplägg får du professionell vägledning som justerar dina övningar så att du undviker skador. Du får också vägledning i hur du kombinerar träning med rätt kost för att stärka din hälsa.

Har du köpt ett 6- eller 12-månaders träningskort på vårt gym ingår rådgivning för upplägg av ditt träningsprogram.

Pris för personlig träning 695 kr/timme.

Boka personlig träning i spareceptionen, på telefon +46 (0)431-55 82 00 eller spa@hotelskansen.se

priser

Priser gym & träning

PRISER FÖR HOTELLGÄSTER
Hotellgäster har fri tillgång till vårt gym och helgens träningspass.
Personlig tränare 695 kr/timme, boka i spareceptionen.

PRISER FÖR EXTERNA GÄSTER
Teckna vårt helårs- eller halvårskort så ingår även introduktion, programupplägg och helgernas träningspass (i mån av plats).

Gym, Nedre Spa & Kallbadhus helår: 4 950 kr (pensionärer får 20% rabatt)
Gym, Nedre Spa & Kallbadhus halvår: 3 100 kr (pensionärer får 20% rabatt)
Gym, Nedre Spa & Kallbadhus 3 månader: 2 250 kr
Gym, Nedre Spa & Kallbadhus 1 månad: 950 kr

Gym & Nedre Spa 10 ggr: 2 200 kr

Gym 1 gång: 220 kr
Gym 10 ggr: 1 750 kr

Spa senior 10 ggr: 1000 kr
Måndag-torsdag 9.00-14.00 endast bad i Nedre Spa

Personlig tränare PT 1 gång: 695 kr
Personlig tränare PT 5 ggr: 2 900 kr
Personlig tränare PT 10 ggr: 5 500 kr

Duoträning PT 2 personer 1 gång: 800 kr

Kallbadhuset måndag – torsdag, 1 gång: 120 kr. Fredag – söndag, 1 gång 150kr.
Kallbadhuset 10 ggr: 995 kr
Kallbadhuset 1 mån: 600kr
Kallbadhuset 6 mån: 1600kr
Kallbadhuset 12 mån: 2700kr

______________________________________

Som medlem visar vi hänsyn till hotellets spagäster under helgerna.

Passbeskrivning

Beskrivning av våra aktivitetspass

MLR (Mage Lår Rumpa) – 45 min
Ett pass för alla. Efter en enkel uppvärmning tränar vi kroppens nedre del med hjälp av gummiband och kroppens eget motstånd. Supereffektiv träning för mage, lår och rumpa.

Qigong – 45 min
Österländsk metod som förenar rörelse, andning, koncentration och ökar ditt välbefinnande.

Pilates – 45 min
Pilates är en träningsform som fokuserar på andningsteknik, rörelsekvalitet och kroppskännedom. Varje övning utgår från de djupa stabiliserande strukturerna i mage, rygg och bäcken och engagerar hela kroppen. Rörligheten förbättras och hållningen korrigeras. Resultatet är en balanserad kropp som känns stark, lätt och rörlig.

Yoga – 45–60 min
Här får du möjlighet att prova ett system för mental och fysisk träning. Yoga har skapats för andlig utveckling genom balans mellan kropp och själ.

Body Toning – 45 min
Vi värmer upp till musik och därefter tränas styrka med hela kroppen. Avslutas med stretchövningar.

Cirkelträning – 60 min
Tufft och roligt pass, där man blandar kondition och styrka på olika stationer.

Step & Styrka – 60 min
Här varvar vi kondition med styrka och en skön stretch.

Lugn & Harmoni – 30 min
Här kan inriktningen variera, muskulär eller mental avslappning.

Core/avslappning – 45 min
Bål stabiliserande övningar i lugnt tempo som avslutas med stretch till härlig musik.

HIIT
Hög Intensiv Intervall Träning

Fys-pass
Härligt pulshöjande styrkepass. Genomförs inne eller ute.

Vad vill du boka? -->