Säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

På hotellen och restaurangerna inom GRAM Group tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud efter Folkhälsomyndighetens och svenska myndigheters riktlinjer och rekommendationer. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Hotel Skansen.

Senast uppdaterat 2021-08-09

Säkerhetsåtgärder på Hotel Skansen

Hotellen och restaurangerna inom GRAM Group följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer. Här kan du läsa mer om hur vi arbetar på hotellets olika avdelningar. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse hos oss.

Generellt på hotellet:

  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gäster till detsamma.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi hälsar inte i hand.
  • Vårt städteam fokuserar extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.

I receptionen:

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

På spa och kallbadhuset:

  • Planera gärna ditt besök till tidig morgon (ca 07.00–08.00), kring lunch (ca 11.00–14.00) eller sen kväll (sista timmen), då det oftast är glesare.
  • Vi har värdar på plats som begränsar antalet gäster som vistas samtidigt på spa och kallbadhuset. Väntetider kan förekomma.

I restaurangen:

  • Restaurangen är möblerad så att vi kan garantera rätt avstånd och antal gäster. Lokalen inspekteras regelbundet av de lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna.
  • På frukosten har vi infört tilldelade frukosttider. Du får din tid vid incheckning.
  • Buffémåltider serveras på tallrik för den som önskar.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.

På konferensen:

  • Luftig möblering i mötesrummet
  • Tilldelade tider för att undvika trängsel i restaurangen vid frukost, lunch och middag
  • Noggranna städ- och vädringsrutiner
  • Handspritsstationer
  • Möjligheter till hybridmöten för att skydda riskgrupper
  • Gruppincheckning för att undvika köer vid receptionen

Om någon skulle bli sjuk:

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Köp gärna till något av våra avbeställningsskydd i samband med bokningstillfället, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Groups concierge doctor tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in.

Enskilda bokningar, 1–9 rum (Paket där middag ingår samt Longstay)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Enskilda bokningar, 1-9 rum (Logi/frukost och Logi/Frukost/Spa)

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 48h före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler 

  • Av- och ombokningsvillkor utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 30 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
    • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd 48h innan ankomst (150 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokningsvillkor med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 sek/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Välkommen att kontakta våra konferenssäljare för mer information.

Allmänna sammankomster – vad gäller?

Begränsningarna för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar omfattar inte hotell och restauranger. Våra verksamheter regleras av bland annat trängselregler, vilka kontrolleras löpande av de lokala myndigheterna.

Slutna företagsevenemang (exempelvis möten och konferenser som inte är fritt tillgängliga för andra) räknas inte heller som allmänna sammankomster.

I våra förmånliga hotellpaket ingår middag och entré till spa.

Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Vill du gå på spa eller äta i våra restauranger under din vistelse? Då ska du boka ett hotellpaket.

Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Boka bord online via knappen nedan.

Vill du att ditt besök hos oss ska bli extra bra? Boka en skön behandling på spa.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).