GRAM Hotels säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

GRAM Hotels säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

Senast uppdaterad 2020-05-07

Inom GRAM Hotels (Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell, Restaurang Papas och Pepe’s Bodega) tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud enligt de svenska myndigheternas föreskrifter och rekommendationer.

Detta gör vi för att förhindra smittspridning

  • Vi arbetar aktivt med att förhindra att trängsel uppstår genom att:
    1. begränsa antalet bokningar (antal bokade rum)
    2. begränsa antalet gäster som vistas samtidigt på en plats
    3. uppmana gäster att hålla avstånd mellan varandra.
  • Restaurang Sand har möblerats för att ha glesare mellan borden. De lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna har inspekterat och godkänt lokalen då vi uppfyller aktuella föreskrifter gällande avstånd.
  • Vi följer noggrant utvecklingen av Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar löpande våra rutiner utifrån dessa för att göra vår del i att begränsa smittspridningen.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet och hälsar inte i hand.
  • Lunch- och kvällsbufféer ersätts av servering på tallrik. Vi erbjuder frukostservering på tallrik för de som önskar.
  • Vi begränsar antalet gäster som vistas samtidigt på spa och i andra lokaler.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Vi uppmanar gäster att hålla avstånd mellan varandra vid platser där köbildning kan bildas, så att trängsel inte uppstår.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • Vårt städteam är välinformerade och fokuserar just nu extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, som exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gästerna till detsamma.

Detta kan du själv göra

För att du ska kunna skydda dig själv och andra på bästa vis under din vistelse hos oss, har vi några tips du kan ta del av.

I receptionen:
Vissa tider är det många som samlas. Tänk på att hålla avstånd, för din och andras skull.

Vid frukosten:
De flesta brukar äta frukost 08.30–10.00. Kom gärna tidigt (07.00–08.30) för att undvika trängsel. Vid fullsatt matsal kan väntetider ske.

På spa & i kallbadhuset:
Vi kan endast ta emot ett begränsat antal personer åt gången på spa och kallbadhuset. Planera gärna ditt besök till tidig morgon (ca 07–08), kring lunch (ca 11–14) eller sen kväll (sista timmen), då det oftast är glesare.

Generella råd:

  • Håll avstånd, minst en armlängd mellan varandra.
  • Tvätta händerna ofta eller använd handsprit.
  • Hosta/nys i armvecket.
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om en gäst skulle visa sig vara sjuk på hotellet, har vi i samråd med hotellens egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Vi hoppas att du ska känna dig trygg här, i vetskap om att vi gör allt för din säkerhet.

Angående: Förbud mot allmänna sammankomster med fler än 50 personer

Regeringens beslut att från och med den 29 mars begränsa allmänna sammankomster och offentliga tillställningar till max 50 deltagare, omfattar i skrivande stund inte hotell och restauranger.

TILLFÄLLIGA AVBOKNINGSREGLER 

Gäller t.o.m. 2020-08-27
Vid eventuell avbokning senast 7 dagar innan ankomst återbetalas hela bokningsvärdet. Har avbeställningsskydd tecknats har ni rätt att avbeställa arrangemanget med full återbetalning fram till 12.00 på ankomstdagen. Har avbeställningsskydd ej tecknats får ni det förskottsbetalade beloppet tillgodo genom ett presentkort som är giltigt i två år. Avgiften för avbeställningsskyddet återbetalas ej. Vänligen kontakta hotellet för eventuell av-/ombokning.

Har du frågor om din bokning?

Vid konferensbokningar, välkommen att kontakta din säljare

Vid privata bokningar, välkommen att kontakta bokningen på telefon +46 431 55 81 00 eller info@hotelskansen.se

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Enklast bokar du bord online via knappen nedan!

Vill du att ditt besök hos oss ska bli extra bra? Boka då in en härlig behandling på spa.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).